Wednesday 23 July 2014

Újabb kerti kisérlet (nincs hosszú i betűm) - zöldbab cserépben

Még mindig limitáltan tudok csak irni, megjavitottam egy régi laptopot amin tudok blogolni, de sajnos nincs hosszú i betűm. Idén zöldbabot ültettem cserépbe, május első heteiben (legközelebb felirom és vezetek róla naplót, a pontosság kedvéért). Ez az Angliában népszerű zöldhüvelyű zöldbab, nem futó, hanem törpe fajta. Ami azt jelenti, hogy bokrosodik, nem fut. Karóval igy is támotani kell, mert jól megbokrosodik.

Az alábbi tapasztalatokról tudok beszámolni:

- a bab hamar kihajt és gyorsan nő, ezért érdemes rögtön min. 10 cm átmérőjű cserépbe ültetni
- sajnos nem jegyeztem fel a részleteket, de május 10-én ültettem el őket és az első termést július 22-én szedtem le, tehát összesen kb. 10 hét telt el eddig
- egy 1.2 m hosszú vájú alalkú (tehát hosszúkás) ültetőbe max. 3 bab fér el kényelmesen
- egy két személyes háztartásnak érdemes minimum 6, de inkább 9 növényt ültetni, hogy egy étkezésre való babot egyszerre vagy legalább 2-3 egymást követő nap alatt le lehessen szedni (nekem a három kisérleti egyed két nap alatt 15 dkg babot termett, de ez az első szüret, szóval elképzelhető, hogy jobban be fog indulni)
- ez nem saját tapasztalat, hanem olvastam: a babnak nem kell trágya, de vizigényes növény. Mivel megköti a nitrogént a levegőből, a már elöregedett babszárat kidobás helyett mindenképp érdemes komposztálni vagy ún. zöld-trágyának hasznáni (összeapritva beásni ősszel a földbe, a jövő tavaszi ágyásoknak nagyon jó tápul szolgál)
-  a csigák szeretik a levelét és a termést is, más kártevővel szerencsére nem találkoztam (még...)

Képes beszámoló:

 Kb. egy hetes növényke

 Az első virágokból kifejlődött pici babhüvelyek (kb. 1 cm hosszúak)

Alakul a termés 

15 dkg bio-zöldbab :)

No comments:

Post a Comment