Saturday 27 January 2018

Fustolt paprikas hummusz, elektromos kuktaban (vegan)

Millio hummusz recept van, ez innen szarmazik, kicsit valtoztattam rajta:

http://instantpoteats.com/quick-easy-instant-pot-hummus/


A fo dolog, hogy szaraz csicseriborsobol keszult, aztatas nelkul.

Hozzavalok:

1 bogre (240 ml) szaraz csicseriborso
3 bogre viz
fel teaskanal so

2 evokanal extra szuz olivaolak
3 evokanal tahini
1 citrom leve
2 gerezd fokhagyma
fustolt paprika izles szerint
orolt komeny izles szerint*
so izles szerint

Opcionalis: piritott fenyomag, olivaolaj, fustolt paprika a talalashoz

A csicseriborsot megmostam, a vizzel es soval beletettem az Instant Potba (elektromos kukta). Manualis modban, magas nyomassal 35 perc fozesi idore allitottam. Mikor kesz lett, hagytam, hogy magatol kiengedje lassan a gozt, de ezt lehet kezzel is szabalyozni. A csicserit kiszedtem a vizbol es hagytam kihulni (a fozovizet el kell tenni!).

Ezutan az osszes tobbi hozzavalot egy bogre fozovizzel beletettem egy jo eros turmix gepbe (Nutri Bullet) es kremesre turmixoltam. Lehet meg vizet adagolni hozza attol fuggoen, hogy mennyire szeretjuk kremesen a hummuszt.

Beletettem egy talkaba, olivaolajjal picit megontoztem, fustolt paprikaval megszortam es piritott fenyomaggal diszitettem.


*En sima komenyt hasznaltam, de altalaban romai komenyt szoktak beletenni, nekem ehhez most nem volt kedvem


No comments:

Post a Comment