Wednesday 26 May 2010

Gombás-csicseriborsós tagine

Az eredeti recept itt található.

Volt a hűtőben egy padlizsán és egy kevés maradék barna csiperke. Beütöttem a gugliba, hogy mushroom + aubergine és a találatok közül a fenti tetszett meg legjobban, főleg, mivel csicseriborsó is van benne. Szeretem a csicseriborsót, mert finom és nagyon sok jó, egészséges tulajdonsága van. Csak éppen a humuszon és chana masala-n kívül nem nagyon kísérleteztem még vele. Így nekiláttam, hogy megfőzzem ezt a marokkói jellegű ételt. A végeredmény nagyon finom lett, de a recepten változtattam. A padlizsán végül nem került bele, mert nem volt elég nagy edényem, a fűszerezésen is kicsit módosítottam és apró fehér csiperke helyett a normál méretű barnát használtam. Ja és kuszkusz sem volt itthon, helyette volt basmati rizs..

Hozzávalók 4 főre:

- egy kevés napraforgó-olaj
- 2 nagy fej hagyma vékonyra szeletelve
- 2 nagy gerezd fokhagyma összezúzva
- 1-1 csapott teáskanál őrölt koriander, őrölt római kömény, pirospaprika
- 1/3 teáskanál kurkuma (haldi)
- 1/3 teáskanál őrölt fahéj
- 1/4 teáskanál cayenne bors
- 1 x 400 gr konzerv csicseriborsó leöblítve, leszűrve
- 1 x 400 gr konzerv aprított paradicsom, a levével együtt
- 1 db vegetáriánus, bio leveskocka (pl. DM-es vagy Kallo) 1/2 csésze forró vízben feloldva
- 200 gr csiperke gomba negyedelve
- 100 gr aszalt sárgabarack felaprítva
- só és bors ízlés szerint
- a tálaláshoz petrezselyem- vagy korianderzöld

1. A hagymát és fokhagymát egy kevés olajon megpirítjuk, megdinszteljük. Ha már puhul és jó illata van, hozzákeverjük a fűszereket és 1-2 percig folyamatosan kevergetve együtt sütjük. Hozzáadjuk a paradicsom konzervet és a zöldségleves kockát.

2. Hozzáadjuk a gombát és csicseriborsót is. Fedő alatt 5-10 percig főzzük. Ha a gomba már nagyjából puha, levesszük a fedőt és akkora lángon, hogy épp csak rotyogjon, addig főzzük ameddig a szósz jól besűrűsödik. Közben kevergetni kell, de nem állandóan. Ha jól csináljuk, a hagyma a paradicsommal és a fűszerekkel fenséges pörkölt-szafthoz hasonlóvá válik. Mikor már majdnem jó, az aszalt sárgabarackot is belekeverjük.

3. A végeredmény egy pikáns, édeskés-savanykás, pirosas-sárgás ragu. Tálalás előtt petrezselyem- vagy korianderzölddel díszítjük. Köretnek jól illik hozzá kuszkusz vagy rizs.

No comments:

Post a Comment