Tuesday 22 March 2011

Poğaca feta sajttal és kaporral

Jelentem, még mindig tart a török őrület, mindig ez történik, ha a félhold és csillag országából hazajövök. Ez itt egy kellemesen sós, fantasztikusan omlós sütike tea, kávé mellé. Esetleg leves mellé, vacsorára. A becses neve poğaca, kiejtése kb. pócsa. Nem vagyok nyelvész, de meggyőződésem, hogy bár nem hasonlít túlzottan eme távoli rokonára, a magyar pogácsa szó török jövevényszavaink egyike.

Az eredeti recept innen: Binnur's Turkish Cookbook (de kicsit megváltoztatva)

Hozzávalók 15 közepes darabhoz (Binnur hanim szerint 22 darab lesz belőle, nekem sehogy sem jött ki tizenötnél több):

- 2 csésze finomliszt (a csésze mérete 250 ml)
- 140 g vaj
- 60 ml olívaolaj
- 1 tojás
- 2 evőkanál zsíros joghurt (görög/török joghurt, ha van)
- 1 teáskanál sütőpor (az eredeti recept egy evőkanálnyit ír, de az szerintem elírás)
- 1/2 teáskanál só

Töltelék:

- 3/4 csésze morzsolt feta sajt (én ezt nem mértem ki, egy 20 dekás tömböt használtam és maradt belőle egy kevés. Kb. 15-16 dkg elég lenne)
- egy csokor kapor (eredeti recept szerint petrezselyem, nekem kapor volt itthon)

A tetejére:

- 1 tojássárgája
- fekete hagymamag (vagy más mag ízlés szerint)

1. A sütőt előmelegítjük 190 fokra.

2. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Kissé ragadni fog, de türelem, jó lesz az. Ha végképp ragad, adjunk hozzá még egy kis lisztet.

3. A fetát morzsoljuk össze a finomra vágott kaporral/petrezselyemmel.

4. A tésztából vegyünk sárgabaracknyi darabokat, formázzunk golyót, lapítsuk ki a tenyerünkkel nagyjából tenyérnyi kör alakúra. A töltelékből tegyünk a közepére egy púpozott teáskanálnyit majd hajtsuk össze. A széleit tapasszuk össze. Ha ügyesen csináltuk, egy félkör alakot kapunk. Nem baj, ha nem túl szabályos, majd sülés közben formásabbá válik.

5. Helyezzük a poğaca-kat sütőpapírral kibélelt tepsibe. Kenjük meg tojássárgájával és szórjuk meg fekete hagymamaggal.



6. Kb. fél órát süssük vagy amég kicsit sötét aranyszínű nem lesz.

No comments:

Post a Comment