Wednesday 11 August 2010

Epres joghurtfagyi



A fagyigéppel való kettes számú kísérlet. Nem tudom eldönteni, ez volt-e a jobb vagy a már közölt karamellás-mogyorós, de annyi bizonyos, hogy már megérte a gépet megvenni.

- 500 ml görög joghurt vagy más zsíros joghurt
- 300 gr eper
- 70 gr nádcukor
- 2 evőkanál méz
- 1 evőkanál rózsavíz
- 1 evőkanál vanília esszencia vagy 1 tasak igazi vaníliás cukor

Az epret botmixerrel pürésítettem, összekevertem kézi habverővel a többi hozzávalóval. Beleöntöttem a fagyigépbe és 30 percen át kevertettem. Utána be a fagyasztóba pár órára, hogy kellőképpen megfagyjon.

Tipp: ha ügyesek vagyunk, járó fagyigépbe kell beleönteni a tetőn lévő nyíláson keresztül, de legalábbis először beletesszük a gépbe a keverőlapátot, beleöntjük a fagyit és azonnal rátesszük a tetőt is beindítjuk. A joghurt azonnal ráfagy a gép tartályára belül és a lapát nem tud benne elindulni, mert a fagyos réteg akadályozza a mozgását. Ez csak azokra a gépekre vonatkozik, melyeknek előre lehűtendő tartálya van. Ezzel az adaggal az 1.1 literes tartály majdnem csordultig tele lett. Ha több eperrel készítjük, csökkenteni kell a joghurtot, különben kifolyik a gépből.

2 comments:

  1. Az eprek gyönyörűen néznek ki, fagyi meg végülis nem is kell nekem, megeszem "nyersen" a krémet :D

    ReplyDelete
  2. fagyikent sokkal brutalisabb, mint mezei joghurtkent :)

    ReplyDelete