Monday 16 August 2010

Rumos-mazsolás fagyi



Ilyet még nem ettem azelőtt, a rumos fagyik közül leragadtam a rumos szilvánál és rumos diónál. De valaki ilyet kért tőlem, így vaktában (azért recept alapján) elkészítettem. Megkérdeztem az illetőt, hogy ilyennek kell lennie, amilyen lett? A válasz igen volt, így közzéteszem.

Az eredeti recept innen származik: World of Ice Cream
A hozzávalók arányát egy kicsit módosítottam, mert tejszínem nem csészényi adagokban volt itthon és nem akartam pocsékolni. Az eredeti recept 2-2 csésze (azaz 2 x 480 ml) tejszínt és teljes tejet ír, én 2 x 285 ml tejszínt és 390 ml tejet használtam).

Hozzávalók (kb. 1,1 liter, a Kenwood IM200 tele lett)

- 2 nagy evőkanál mazsola (lehetőleg mag nélküli)
- 1/4 csésze rum
- 2 x 285 ml tejszín
- 390 ml teljes tej
- 1 rúd vanília (vagy az eredeti recept szerint 1 teáskanál vanília esszencia)
- 2/3 csésze (muscovado) barnacukor (olyan kell, ami jó ragadós és sötét, "szorosan" van a zacskóban
- 8 tojássárgája

1. A mazsolát alaposan megmossuk, beáztatjuk a rumba.

2. A tejet, tejszínt, vanília rudat és a kikapart vaníliabelsőt közepes lángon majdnem forrásig hevítjük. Félretesszük hűlni.

3. A tojássárgákat a cukorral halványsárgára keverjük.

4. A még meleg, de már nem forró tejjel apránként felöntjük a tojásos keveréket és alaposan összekeverjük. Egyszerre nem szabad túl sok tejet hozzáadni, különben megfő a tojás.

5. A tojásos tejet visszaöntjük a lábasba és alacsony fokozaton, folyamatosan keverve kb. 3 percen át főzzük. Akkor jó, ha kissé besűrűsödik és vékonyan bevonja a kanalat vagy habverőt.

6. A mazsolát leszűrjük, a rumot félretesszük. A mazsolát felaprítjuk és a rummal együtt a fagylalt alaphoz keverjük.

7. Hideg vízben vagy jégfürdőben minél gyorsabban lehűtjük majd a fagylalt géppel kb. 25-30 perc alatt kikeverjük. További néhány óra fagyasztás kell neki mélyhűtőben.

Megjegyzés: mivel számomra ez egy új íz, nem tudom a bolti változathoz hasonlítani. Ez egy nagyon krémes, lágy és gazdag fagyi. A rum, mazsola, barna cukor és vanília remekül harmonizál egymással és egyik sem uralkodó benne. A puncs fagylalthoz egyáltalán nem hasonlít.

No comments:

Post a Comment