Sunday 8 August 2010

Majdnem Snickers jégkrém

Vettem nemrég egy fagyigépet, mert azt olvastam két gasztroblogon is (Fűszeres Eszter és Chili és Vanília), hogy az egy hasznos kütyü. Mivel még nincs éppen elég cuccom és már így is csak kb. négy tetőig rakott autó tudott csak átköltöztetni a régi albérletemből az újba, gondoltam, egy fagyigép már úgysem ront sokat a helyzeten.

Egy Kenwood IM200-at szereztem olcsón ebayen. Nem tudtam könnyen eldönteni, milyen fagyit készítsek vele először, a bőség zavarával küszködtem. Átnéztem David Lebovitz blogját, Jamie Oliver és Gordon Ramsay oldalait, és sikerült is sok jó ötletet szerezni. Tegnap az epres fagyasztott joghurt mellett döntöttem, azonban az éjjel bevillant, hogy inkább 'snickerses' fagyit készítek. Ez mogyoróvajas-karamellás fagyi akart volna lenni, csokidarabokkal. Az epres joghurt meg még vár egy napot. Szétnéztem, mi van itthon, és végül így állt össze a fagylalt:

- 500 ml bio teljes tej
- 285 ml 'sovány' tejszín (ezt Angliában single creamnak hívják, aki tudja, mi a magyar megfelelője, szóljon.. itt a double cream a tejszín, ez annál soványabb, de így is jó sűrű és zsíros. Otthon simán tejszínt használnék helyette.)
- 6 közepes bio tojás sárgája
- 1 csésze barna cukor
- 1 vaníliarúd
- 2 púpozott evőkanál kukoricakeményítő
- 1 csipet só
- 2 nagy evőkanál mogyoróvaj (ha lehet, legyenek benne mogyoródarabkák)
- 1 tábla (100 gr) étcsokoládé (én 70%-os Green and Black's bio étcsokit használtam)

1. A tejet a tejszínnel összekevertem, beletettem a kikapart vanília belsőt és a vaníliarudat. Kevergetve felforraltam, majd félretettem.

2. A cukorból karamellt főztem. Felöntöttem a vaníliás tejjel és addig kevergettem, amég nagyjából feloldódott benne a cukor. A karamell hirtelen csomóba áll össze a tejben, de feloldódik, csak idő kérdése.

3. Félretettem a karamellás tejet kissé lehűlni.

4. A tojások sárgáját a keményítővel simára kevertem. Lassan összekevertem a tejjel (kézi habverővel), és a mogyoróvajat is hozzáadtam.

5. Addig főztem folyamatosan kevergetve, ameddig a habverőn elkeztett lerakódni a massza.

6. Lehűtöttem szobahőmérsékletűre, majd hűtőben egészen hidegre.

7. A csokit apróra vágtam és belekevertem. Fagyigépbe öntöttem és 30 percen át fagyasztottam.

8. Fél óra után kikapcsoltam a gépet és beraktam a fagyasztóba, hogy egészen megfagyjon.

Következtetés: szerintem túl édes. Legközelebb fél vagy háromnegyed csésze cukorból készítem a karamellt. Ezen kívül nehezen fagy meg, egy órája van a fagyasztóban és még mindig nem fényképezhető az állaga... talán mogyoróvaj helyett darált földimogyorót teszek bele következő alkalommal és fele-fele arányban használom a tejet és a tejszínt. Ezzel együtt nagyon finom, ha nem én készítettem volna, überbrutális jelzővel illetném!

1 comment:

  1. Hm, ezt ismerem :) a hétvégi ebéd mindenki szerint jól sikerült, de én kötöttem az ebet a karóhoz, h túlédesítettem :)
    hörcsögő

    ReplyDelete