Sunday 23 January 2011

Sajtos, szárított paradicsomos muffin

Mediterrán ízek egy muffinban! Ide hozzá egy Kopparberg körte cidert! (Nem szeretem a sört.)

Ezt a muffint úgy sütöttem meg először, hogy volt otthon fenyőmag, egy rakás sajt és szárított paradicsom, amivel kezdeni kellett volna valamit. Kirándulásra szerettem volna valami sós harapnivalót vinni, ami nem ropi, de nem is szendvics, hanem a kettő közti valami. A Woman's Day oldalon találtam egy receptet, amit kipróbáltam és annyira jó lett, hogy azóta már vagy háromszor megsütöttem. Per pillanat az új fényképezőgépemre várok, amint megérkezik, ezt is megsütöm ismét és lefotózom. Addig is jöjjön a recept!

- 2 csésze "self raising" liszt*
- 1 tk. só
- 1 1/2 plusz 1/3 csésze reszelt sajt (én általában Red Leicestert használok, de a trappista, karaván, cheddar, pannónia is teljesen jó - a parmezán nem annyira és a feta sem túl jó ehhez a recepthez)
- 1/2 csésze szárított paradicsom, apróra vágva
- 1/2 csésze zöld bazsalikom, apróra vágva
- 1/4 csésze pirított fenyőmag (egészben hagyva)
- 1 csésze tej
- 80 g olvasztott vaj
- 1 tojás, lazán felverve

1. A sütőt előmelegítjük 180 C-ra, egy 12 darabos muffin formát kiolajozunk. Én a szilikonosra esküszöm, azzal nem kell olajozással szórakozni, csak belekanalazom a masszát oszt' jónapot.

2. A lisztet a sóval összeszitáljuk egy keverőtálba. Belekeverjük a sajtot, paradicsomot, bazsalikomot, fenyőmagot. Egy kancsóban összekeverjük a tejet, tojást és vajat.

3. A folyékony összetevőket a szárazakhoz öntjük és lazán összekeverjük. Nem kell nagyon kevergetni, csak legyen jól összedolgozva, aztán hagyjuk is.

4. A tésztát a muffinsütőbe kanalazzuk és muffinok tetejét megszórjuk a maradék reszelt sajttal.

5. 25 percet sütjük ill. tűpróbáig.


*A self raising liszt magától térfogatnövelő liszt akar lenni, de ilyen ugyebár nincs is és ráadásul hülyén is hangzik ez az erőltetett fordítás. Legalábbis én még otthon nem sűrűn láttam ilyet és azt sem tudom, van-e rendes magyar neve. Sütőporos liszt?? Na mindegy. Tehát ez egy itteni cucc, Magyarországon a Tesco nemzetközi/világkonyha részlegén láttam már, de házilag is be lehet keverni: 450 g finomlisztet, 1/2 tk. sütőpor, 1/4 tk. szódabikarbóna, csipetnyi só. Ezt összeszitálni és kész is van.

No comments:

Post a Comment