Tuesday 20 September 2011

Paradicsomos-olívás kolbász ragu (vegán)


Az alábbi recept eredetileg húsos kolbászból készül, annak is a brit verziójából. Magyarországon nem tudom, mennyire lehet ilyen kolbászt venni, pláne húsmentes változatban, de ha jól tudom, otthon is van valamilyen gabonakolbász. Az a lényeg, hogy ne magyaros ízesítésű ill. paprikás legyen. Ehhez ilyen fehéres vagy natúr színű, virsliszerű kolbász kell, lehetőleg erőteljes zöldfűszeres (zsálya, rozmaring) ízesítéssel, de igazából bármilyennel jó lesz. Egy másik hozzávaló az élesztőkivonat (Marmite), ez sem tudom, kapható-e otthon. Talán a Tescoban láttam már a világkonyha részen.

Az eredeti recept innen: BBC Good Food

Hozzávalók:

- 8 db kolbász (kb. 450 g) (én fele-fele arányban ezt használtam: Cauldron Lincolnshire sausage és Linda McCartney sausage)
- 1 evőkanál olaj
- 2 teáskanál oregano
- 2 gerezd fokhagyma vékonyan felszeletelve
- 1 x 400 g konzerv vagdalt paradicsom
- 200 ml zöldségleves (pl. dm-es Alnatura kockából)
- 100 g kimagozott fekete olívabogyó
- 500 g csiperke, vastagra szeletelve (nekem csak 250 g volt itthon, így is jó volt)
- opcionális: 1 teáskanál élesztőkivonat (Marmite)

1. A kolbászt harapásnyi darabokra szeleteljük. Olajon megpirítjuk.

2. Az oreganót és a fokhagymát hozzáadjuk, tovább pirítjuk. Beleöntjük a paradicsomot és a többi hozzávalót, felforraljuk majd forrás után közepes lángon 15 percig főzzük. Hagyjuk kicsit besűrűsödni. Ha túl híg lenne, egy evőkanál liszt és kevés víz keverékével besűrítjuk (én csicseriborsó-liszttel sűrítettem). Az eredeti recept nem írja, de én a főzés végén belekevertem 1 teáskanál élesztőkivonatot, valami hihetetlenül jó ízt adott neki.

3. Krumplipürével vagy tésztával tálaljuk.

No comments:

Post a Comment