Thursday 22 September 2011

Zöld-séges tészta (vegán)


Lakótársaim egy étteremben, pontosabban egy steak house-ban dolgoztak nemrég, ahol a sok husi között van egy-két vega fogás is. Az egyik egy tésztaféle, amit itthon is elkészítettek, nem kis megelégedésemre. Röviden szólva: ez valami brutálisan jó kaja!!! Ráadásul az általam eddig nagyon nem szívlelt zöld koriandert is sikerült megkedvelnem miatta.

Az én verzióm kicsit eltér az eredetitől, de ízre és illatra szinte ugyanolyan.

Tehát ez egy tejszínes-zöldfűszeres szósz sok zöld színű zöldséggel, húsevőknek jár a tetejére egy natúr grillezett csirkemell. A legfinomabb linguine tésztával, de teljes kiőrlésű nokedlivel és spagettivel is megállta a helyét, legalábbis semmi nem maradt belőle...

Hozzávalók 4 főre:

- 360 g száraz tészta - spagetti vagy linguine, esetleg szélesmetélt (szokásos módon kifőzve)
- egy bögre (1 csésze) mirelit zöldborsó
- 1 marék zöld hüvelyű zöldbab, 2 centis darabokra vágva
- 1 kicsi cukkini, nem túl vékony szeletekre vágva (a héja maradhat ha zsenge)
- 200 g laskagomba, harapásnyi darabokra vágva
- 4 gerezd fokhagyma, összezúzva
- 1-1 csokor snidling, petrezselyem és bazsalikom, apróra vágva
- néhány szál zöld koriander, apróra vágva
- 1 doboz (kb. 150 ml) szójatejszín vagy tejszín
- olaj, só, őrölt feketebors és fehérbors (kb. fél teáskanálnyi a borsokból), vegamix, víz
- 1 evőkanál kukoricakeményítő
- mehet még bele kb. 150-200 g zöldspárga feldarabolva, ha épp szezonja van

A fokhagymát feltettem pirulni egy kevés olajon. Amikor illatozott, rádobtam a gombát, kicsit együtt pirítottam. Hozzáadtam a zöldbabot, borsót, kevés vegamix-szel együtt sütögettem. Fedőt rátettem, kicsi víz ment alá és amikor félig puha volt a zöldbab, hozzáadtam a cukkinit. Mikor minden megpuhult (de mielőtt szétfőtt volna), beleszórtam a zöldfűszereket, nyakonöntöttem tejszínnel és még egy kis vízzel. Együtt felforraltam és kis vízben elkevert keményítővel besűrítettem. Sóval, borssal ízesítettem.

1 comment: